Jul 5, 2011

★    Dugaan Tuhan hanya pada mereka yg terpilih   ★

In the name of God the Most Beneficent and Most Merciful...

Hidup aku kini ibarat layang-layang yg terputus talinya...
terbang mngikut tiupan angin mnuju arah yg x mnentu....
dimana pd akhirnya, pd Tuhan jugak aku kembali... 
menangisi..meratapi...menyesali....
Ya Allah... rapuh sungguh cinta itu.....
cinta yg aku agung-agungkan...
cinta yg aku laung-laungkan.....
Kadang, aku tertanya......
dlm stiap kali aku berdoa agar Kau pelihara cinta itu,
namun pd stiap kali itu juga cinta itu hancur....
Kini aku tahu, rupa-rupanya tanpa ku sedar, 
aku jugak sering kali berdoa agar Kau tunjukkan aku jalan yg Kau redhai...
cuma aku yg terlalu leka....ini lah jalan yg harus ku pilih...

Hidup yg penuh liku hanya sekali ku tempuhi...
pd usia yg terlalu muda, aku cuba membina sbuah cinta...
cinta yg aku sendiri x kenal....
dan cinta yg ku bina sering kali  gagal....
Alhamdulillah...
masih ada tiang agama utk ku sandarkan hati aku...
biar di dunia, cinta itu musnah...tp tetap teguh dlm haty aku..
akanku pelihara cinta itu hingga aku bertemu insan yg benar2 layak utk memilikinya...
sesungguhnya, jgn lah Kau biarkan cinta itu melebihi cinta yg ku sandarkan kepadaMu,Ya Allah...

Pada dya yg paling aku kasihi,


"Tuhan akan menolong cinta yg ikhlas.. "
InsyaAllah....